logo

Babicka

Partneři

Jsme na Facebooku

Nabízíme Vám  rekvalifikační kurz :

"Pracovník v sociálních službách s přímou obslužnou péčí"

 

Dále jsme pro Vás připravili více než 25 akreditovaných kurzů MPSV, které jsou určeny všem pečujícím:

 

NABÍDKA AKREDITOVANÝCH KURZŮ:

 

K1   Úvod do problematiky praktických postupů při zvládání problémových situacích v péči

  • Projevy stáří - změny v životě seniora
  • Potřeby seniorů v institucionální péči
  • Sociální, psychické zdravotní změny a práce s nimi
  • Toulání uživatele služby, noční neklid - preventivní opatření
  • Problémové situace v péči o seniory
  • Nácvik dovedností potřebných pro správnou komunikaci se seniorem
  • Nácvik dovedností – nácvik podávání stravy
  • Nácvik dovedností – práce s agresivitou

Číslo akreditace: A2018/0161-PC

 

K2   Úvod do problematiky specifik komunikace s uživatelem sociálních služeb

  • Druhy komunikace
  • Slova, tón hlasu, tělo jako prostředek komunikace
  • Zásady vhodné komunikace se starým člověkem − Druhy rozhovorů
  • Rozhovory a jejich správné načasování
  • Získávání informací, vedení rozhovoru s uživatelem služby
  • Umění aktivně naslouchat
  • komunikační zlozvyky a jejich prevence
  • Praktická interaktivní cvičení

Číslo akreditace: A2018/0162-PC

 

K3   Úvod do problematiky péče o klienty s inkontinencí

  • Úvod do tématu Inkontinence
  • Příčiny, příznaky a typy inkontinence
  • Zdravotní, hygienické, psychické i sociální důsledky inkontinence
  • Možnosti léčby a řešení
  • Praktické postupy při ošetřování a hygieně klienta
  • Individuální přístup k inkontinenci v praxi a jak ho využít
  • Inkontinenční pomůcky
  • Chyby a omyly při aplikaci inkontinenčních pomůcek, praktické cvičení

Číslo akreditace: A2018/0163-PC

 

K4   Syndrom vyhoření v pečující profesi

  • Úvod tématu do Syndromu vyhoření 
  • Rizikové faktory vzniku syndromu u pomáhajících profesí, syndrom pomáhajícího
  • Symptomy vyhoření – psychické, fyziologické i sociální 
  • Fáze syndromu vyhoření 
  • Dopady syndromu vyhoření
  • Zátěžové situace v přímé péči
  • Možnosti prevence a ochrana před vyhořením, zásady duševní hygieny
  • Motivace k práci, asertivita jako způsob prevence vyhoření
  • Důležitost týmové opory pro prevenci syndromu vyhoření
  • Praktická dostupná cvičení a techniky ke zvládání stresu

Číslo akreditace: 2015/0382-PC/SP/VP/PP

 

K5   Aktivní naslouchání a nedirektivní přístup ke klientovi - aplikace v praxi

  • Úvod do problematiky nedirektivního přístupu
  • Správné využití nedirektivního přístupu – kdy jej využívat
  • Pilíře nedirektivního přístupu k uživateli služby
  • Mimika a gesta v nedirektivní komunikaci, jejich důležitost a význam
  • Empatie a aktivní naslouchání při práci s uživatelem
  • Techniky nedirektivního rozhovoru
  • Praktický nácvik komunikačních dovedností - techniky a metody v nedirektivním přístupu 

Číslo akreditace: A2017/0228-PC

 

K6  Úvod do procesu individuálního plánování

  • Význam a cíl individuálního plánování z pohledu klienta i poskytovatele
  • Zákonné povinnosti individuálního plánování srozumitelně
  • Důležitost celého týmu v procesu individuálního plánování
  • Průběh a jednotlivé fáze individuálního plánování
  • Práce s potřebami a cíli uživatelů sociálních služeb
  • Formulace cílů v individuálním plánu, časté chyby
  • Praktický nácvik tvoření funkčního individuálního plánu

Čísla akreditace: A2017/0357-SP/PC

 

K7   Individuálnípřístup k uživatelům v sociálních službách

  • Individuálního přístupu jako nástroj ke kvalitní péči
  • Cíle a mapování potřeb uživatele v pobytovém zařízení
  • Zjišťování osobních cílů a možnosti práce s nimi
  • Dům životních potřeb dle Dr. Chloubové
  • Proces individuálního plánování ve spolupráci s okolím klienta
  • Vliv individuálního přístupu na plánování služby
  • Metody a techniky práce s uživatelem

Číslo akreditace: 2015/0580-PC/SP/PP

 

K8   Role klíčového pracovníka v individuálním plánování v sociálních službách

  • Úvod do problematiky Role klíčového pracovníka v individuálním plánování v sociálních službách
  • Role klíčového pracovníka
  • Předpoklady a limity klíčového pracovníka
  • Správná komunikace klíčového pracovníka s klientem
  • Praktický nácvik komunikace s klientem
  • Možnosti spolupráce klienta a rodiny s klíčovým pracovníkem
  • Komunikace v pracovním týmu – průběh a výstupy plánování služby s uživatelem
  • Tvorba funkčního individuálního plánu - mapování, přání, potřeby, zdroje, rizika, cíl, kroky, vyhodnocení plánu

Číslo akreditace: 2015/0381-PC/SP/PP

 

K9   Individuální plánování s využitím "Životního příběhu klienta"

  • Úvod do tématu individuálního plánování s využitím „Životního příběhu klienta“, jeho význam a cíl
  • Péče o seniory v rezidenčních zařízeních s ohledem na předchozí život klienta
  • Práce s individualitou klienta
  • Vedení rozhovoru s klientem – vhodné komunikační techniky, aktivní naslouchání
  • Náležitosti a sestavení individuálního plánu
  • Reminiscence jako nástroj k poznání životního příběhu klienta a pomoc při individuálním plánování
  • Práce se vzpomínkami seniora

Číslo akreditace: 2015/0579-PC/SP/PP

 

K10   Úvod do restriktivních opatření

  • Úvod do tématu restrikce, preventivní opatření
  • Využití restrikce, druhy restrikce a její možná podoba
  • Metody a pravidla používání restriktivních opatření, legislativní ukotvení
  • Dokumentace a metody restriktivních opatření
  • Sankce při zneužití restriktivních opatření
  • Alternativní techniky a metody ke zvládání problematického chování uživatelů poskytované služby
  • Použití šetrné sebeobrany
  • Spletence právních argumentů, aneb jak na ně

Číslo akreditace: 2015/0578-PC/SP/VP/PP

 

K11   Alzheimerova demence – nové přístupy a způsoby péče

  • Úvod do tématu Alzheimerova demence
  • Projevy Alzheimerovi demence a její stádia
  • Faktory ovlivňující nemoc, praktické rady na úpravu prostředí nemocného
  • Jak správně využít kognitivní rehabilitaci a její vliv na nemoc
  • Možnosti podpory rodiny pečující o nemocného
  • Alzheimerova demence a odlišnost komunikace u jednotlivých fází nemoci
  • Sociální dopady nemoci
  • Problémové chování a možnosti řešení, rozbory konkrétních situací
  • Důležitost týmové spolupráce v péči o klienta s Alzheimerovou demencí
  • Základní metodiky diagnostiky, diagnostika Alzheimerovy nemoci pomocí MMSE – sebezkušenost

Číslo akreditace: 2015/0380-PC/SP/PP

 

K12   Jak pečovat o sebe sama, prevence syndromu vyhoření

  • Seznámení s termínem Burn-out u pečujících
  • Projevy syndromu vyhoření – fyzické, psychické, sociální
  • Rizikové faktory vyhoření
  • Psychohygiena a její důležitosti v péči o sebe samu
  • Nenáročné a dostupné relaxační techniky, praktický nácvik
  • Stádia syndromu vyhoření, diagnostika a následná účelná opatření
  • Význam vlastní sebereflexe pracovníka

Číslo akreditace: 2015/0581-PC/SP/VP/PP

 

K13   Doprovázení v umírání, komunikace s rodinou klienta

  • Doprovázení v umírání jako součást života i naší profese
  • Úvod do paliativní péče, léčby, medicíny
  • Stádia umírání a jejich specifika
  • Komunikace s umírajícím
  • Efektivní pomoc umírajícímu a nejbližším příbuzným
  • Duchovní stránky umírání
  • Příprava na důstojný odchod nebo boj se smrtí
  • Rozloučení, důležitost rituálu
  • Péče o pozůstalé
  • Vyrovnání se pracovníků s psychickou zátěží v péči o umírajícího

Číslo akreditace: 2015/0820-PC/SP/VP/PP

 

K14   Komunikace v zátěžových situacích v pracovním týmu

  • Úvod do tématu komunikace v zátěžových situacích
  • Způsoby komunikace, adaptivní a auditivní komunikace
  • Devalvace, Evalvace
  • Problémové a zátěžové situace
  • Jak předcházet problémovým a zátěžovým situacím – prevence
  • Správné řešení problémových a zátěžových situací
  • Techniky pro efektivní komunikaci
  • Praktický nácvik, modelové situace

Číslo akreditace: 2015/0821-PC/SP/VP

 

K15   Práce s klientem a zvláštnosti u lidí s demencí

  • Úvod do problematiky práce s klientem a zvláštnosti komunikace u lidí s demencí
  • Příznaky, projevy a stádia demencí
  • Zásady komunikace s osobami s demencí – práce s individualitou každého klienta
  • Reminiscence, Bazální stimulace
  • Preterapie a Kontaktní reflexe dle Proutyho jako nástroje komunikace
  • Krizové situace a jejich prevence
  • Případové hledání, řešení úspěšné komunikace s klientem s demencí v kolektivu
  • Zpracování návrhu metodiky konkrétní situace do standardu

Číslo akreditace: 2015/0379-PC/SP/PP

 

K16   Průběh a úspěšné zvládnutí adaptace seniora při nástupu do instituce

  • Úvod do tématu adaptace seniora na nové prostředí
  • Psychologické, fyziologické a sociální změny ve stáří
  • Prožívání změn ve stáří, adaptabilita
  • Rozhodnutí k nástupu do domova, příprava na nástup do zařízení
  • Práce s individualitou a jedinečností, lidské potřeby
  • První dny v novém prostředí seniora – adaptace
  • Role klíčového pracovníka – adaptační plán
  • Rizika maladaptace
  • Individuální plán pro nově příchozího seniora

Číslo akreditace: 2015/0378-PC/SP/VP/PP

 

K17   Práce s klientem-seniorem, aktivizace a motivace

  • Úvod do problematiky stáří
  • Motivace a hodnoty v našem životě
  • Hodnoty ve stáří a práce s nimi
  • Zjišťování potřeby seniora vedoucí k vhodné aktivizaci
  • Správné vedení rozhovoru s klientem vedoucí ke zjištění potřeb
  • Vhodné aktivizační činnosti pro seniory - muzikoterapie, arteterapie, reminiscenční terapie, trénink paměti, canisterapie, vaření, kulturní klub aj.
  • Praktické ukázky aktivizačních činností
  • Vytváření individuálního aktivizačního plánu – dobré rady a nápady

Číslo akreditace: 2015/0822-PC/SP/PP

 

K18   Poskytování paliativní péče v domovech pro seniory, specifika péče o umírající   I.

  • Doprovázení v umírání jako součást života i naší profese
  • Úvod do paliativní péče, léčby, medicíny
  • Stádia umírání a jejich specifika
  • Komunikace s umírajícím
  • Efektivní pomoc umírajícímu a nejbližším příbuzným
  • Duchovní stránky umírání
  • Příprava na důstojný odchod nebo boj se smrtí
  • Rozloučení, důležitost rituálu
  • Péče o pozůstalé
  • Vyrovnání se pracovníků s psychickou zátěží v péči o umírajícího

Číslo akreditace: 2015/0823-PC/SP/VP/PP

 

K19   Poskytování paliativní péče v domovech pro seniory, specifika péče o umírající   II.

  • Úvod do paliativní péče
  • Autobiografické údaje a jejich využití v péči
  • Individuální potřeby v průběhu péče
  • Bazální stimulace a její využití při péči o uživatele, praktický nácvik 
  • Doteky jako způsob komunikace, polohování
  • Důležitost technického zázemí v paliativní péči
  • Podpora a péče o pečující
  • Psychohygiena pracovníků

Číslo akreditace: 2015/0824-PC/SP/VP/PP

 

K20    Komunikace se seniorem v náročné situaci

  • Úvod do problematiky stáří
  • Vhodná komunikace jako základ kvalitní péče o seniory
  • Komunikace s rodinou uživatele služby
  • Hledání životního příběhu − Naslouchání, čas, znalost a pochopení
  • Techniky efektivního naslouchání
  • Empatie a emoční reakce
  • Konfliktní situace a jejich možnosti řešení
  • Co senioři rádi slyší, o čem hovoří
  • Modelové situace a praktický nácvik komunikačních dovedností

Číslo akreditace: 2014/0726-PC/SP/VP/PP

 

K21   Reminiscence - práce se vzpomínkami

  • Teoretická východiska práce se vzpomínkami
  • Role vzpomínek v lidském životě
  • Vzpomínání pomocí všech smyslů
  • Individuální práce se vzpomínkami
  • Vzpomínání ve skupině
  • Využití vzpomínek při práci s osobami se syndromem demence
  • Formy práce se vzpomínkami
  • Reminiscenční kufřík a další reminiscenční aktivity

Číslo akreditace: A2017/0197-SP/PC

 

K22   Výživa u seniorů s demencí

  • Stravovací zvyklosti seniorů
  • Fyziologie výživy ve stáří a nemoci
  • Zvláštnosti a specifika výživy seniorů a lidí s demencí
  • Zpracování výživy, bazální metabolismus
  • Formy a metody nutriční péče a podpory
  • Rady, zajímavosti a inspirace z oblasti léčebné výživy
  • Podávání stravy při podávání stravy a její začlenění do individuálního plánu

Číslo akreditace: 2015/0377-PC/SP/VP/PP

 

K23   Klíčový pracovník jako hlavní aktér individuálního plánování

  • Osobnost klíčového pracovníka – povinnosti, kompetence
  • Dovednosti a osobnostní rysy klíčového pracovníka
  • Vztah klíčového pracovníka a uživatele sociální služby
  • Týmová práce a role jednotlivých členů týmu v práci s uživatelem služby
  • Týmová komunikace, předávání informací
  • Využití intervize a případových konferencích jako nástrojů k efektivnímu plánování

Číslo akreditace: A2017/0358-SP/PC

 

K24   Komunikace s uživatelem sociálních služeb se specifickými potřebami

  • Úvod do vedení rozhovoru s uživateli sociální služeb se specifickými potřebami
  • Nezbytné zásady v komunikaci
  • Použití vhodných forem komunikace
  • Specifické vedení rozhovoru s uživateli se sníženou mírou soběstačnosti, uživateli s Alzheimerovou demencí a dalšími typy demence, imobilními uživateli, uživateli se závislostí na návykových látkách, uživateli s psychickým onemocněním a s komunikačními problémy
  • Praktický nácvik komunikačních dovedností, modelové rozhovory
  • Časté chyby a omyly v komunikaci

Číslo akreditace: A2017/0359-SP/PC

 

K25   První pomoc seniorům v sociálních službách

  • Úvod do problematiky první pomoci v pobytových zařízeních
  • Nejčastější rizikové situace u seniorů vedoucí k poskytnutí první pomoci
  • Komunikace pracovníka s tísňovou linkou 
  • Polohování při první pomoci
  • Neodkladná resuscitace seniora
  • Zdravotní rizika u seniorů – pády, cévní mozková příhoda, náhlé vdechnutí cizího předmětu (jídla), poruchy trávicího traktu, astmatický záchvat a náhlé příhody spojené s cukrovkou
  • Praktický nácvik dovednostní, sebezkušenostní techniky

Číslo akreditace:A2018/0160-SP/PC/VP

 

R1   Rekvalifikační kurz pro pracovníky v sociálních službách "Pracovník v sociálních službách s přímou obslužnou péčí"

Základní informace:  Rekvalifikační kurz "Pracovník v sociálních službách s přímou obslužnou péčí" je akreditován Ministerstvem práce a sociálních věcí ČR v souladu se zákonem č. 108/2006 Sb.,
o sociálních službách. Kurz je určen zájemcům o práci v sociálních službách a je orientován především na získání profesních znalostí využitelných v praxi. Teoretická část je doplněna o interaktivní výuku
a zahrnuje praktické otázky a situace, se kterými se účastníci mohou v praxi setkat.    

Místo a termín konání:  Bude upřesněn vždy po naplnění dostatečného počtu zájemců v regionu.   

Cena kurzu:  8 999,-Kč, kurz je akreditovaný MPSV, může ho uhradit Úřad práce registrovaným uchazečům. Na požádání poradíme s vyplněním agendy: Zájem o zvolenou re kvalifikaci.V případě, že si kurz hradíte sami, jsme připraveni s Vámi jednat o možnostech platby a o slevě.

 

M1   Manažerem bez příkazů, aneb jak efektivně vést pracovní tým v sociálních službách

Kurz pro ředitele a vedoucí pracovníky: 8 hod MPSV, cena kurzu M1 – 2 490,-Kč / 1 osoba

  • Role, pozice a kompetence vedoucího, Sebezkušenostní technika
  • Styly řízení vedoucího
  • Efektivní vedení porad a konzultací
  • Týmová spolupráce
  • Vedení týmu, Sebezkušenostní modelové situace
  • Komunikace s podřízenými, jejich typologie a role v týmu
  • Delegování
  • Time management
  • Problémové situace při vedení týmu, modelové situace

Číslo akreditace: 2015/0376-PC/SP/VP/PP

 

Kurz M1 doporučujeme objednat, pokud si na následující otázky odpovíte kladně:

  • Chcete účinněji řídit čas na poradách a při organizaci vlastní práce?
  • Chcete zvýšit schopnost řídit lidi u pracovníků ve vedoucích pozicích?
  • Řešíte opakované problémy s motivací zaměstnanců a jsou Vaše týmy jen skupinami individualit?
  • Řešíte stálé konflikty a rozpory na pracovišti a chcete naučit Vaše týmy lépe spolupracovat?
  • Chcete rozvíjet pozitivní schopnosti Vašeho personálu?
  • Chcete, aby Vaši zaměstnanci lépe reprezentovali Vaše zařízení navenek?

 

Nenašli jste kurz, který hledáte?

Napište nám Vaše požadavky a potřeby a my ho pro Vás připravíme!

Témata lze upravit a přizpůsobit podle potřeby a praxe ve Vašem zařízení.

Kontakt:   Mgr. Alena Kakrdová, Tel:  703 140 880 , E-mail: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

www.kvsakce.cz

Akreditace MPSV

Nabídka akreditovaných kurzů MPSV zde

Novinky e-mailem?

Kolik je 10+10? (výsledek vepsat textem)
Jméno:
Email:

Inkontinence

Poradna inkontinetní
Potřebujete v zařízení nastavit individuální plán řešení inkontinence pro Vaše klienty? Klikněte zde

bottom